„CHAKA“ СРИВ

Стандартен

chaka sriv

Чудя се какво означава “chaka” докато гледам втрещен MTV. Намирам се в онова състояние, което всеки изпитва след поредната безпаметна нощ удавена в алкохол – тилът се сцепва от болка, толкова ти се драйфа, че искаш да умреш и все пак продължаваш да лежиш с надеждата да заспиш и всичко да се размине. Точно това изпитвам гледайки MTV с поредицата им топ 10, в която днес представят “десетте на Кърт и Кортни”. По принцип пропускам MTV, но докато прецъквах каналите забелязах надписа и това ме хипнотизира, точно както фаровете на колите правят със зайците по селата. Можеш да откриеш “chaka” надраскано на барабаните на Дейв във видеото към “Smells like teen spirit”. Клип, в чийто мрачни фреймове е запечатана безкрайната агресия на цяло едно изчезнало поколение. Сингъл, икона както за гръндж комерса така и за гръндж underground – a. Хит присвоен и от споковците и от гръндж непукистите за химн на алтернативния им lifestyle, но намразен от членовете на NIRVANA. Chaka може да бъде абсолютно всичко.Като нищо е някоя група или албум или марка барабани – неразбираема за музикалната ми некомпетентност.Дреме ми! Не ми пука дали съм дорасъл за да доловя смисъла на тeen грънджа, не ми пука дали съм споко или агресо алтернативец.Тази вечер ще си купя една бутилка водка без разредител. Ще се кача на Альоша по мрачните смърдящи на фекалии пътеки. Ще си пусна Bleach на repeat и ще пия докато започне да ми се гади. После, докато се облекчавам върху светлините на Пловдив, ще крещя към луната. Ще крещя chaka и ще се наслаждавам на оригиналната глупост, която само аз мога да разбера. Ще се давя в асоциалното си пиянство, продукт на капиталистическият маркетинг. Ще бъда далече от бащата на MTV – господин Фройд, но обективът винаги ще може да улови и двама ни. И когато камерата го направи аз ще крещя с болка в лицето му, а той тихичко ще стене с налудничав смях на знаещия всичко комерс бог. На 20 февруари 2009 година Кърт Кобейн би навършил 42 години. Музиката му завинаги ще остане символ на новото, откровеното, простичкото, красивото, наситеното с чувство излияние на болката от цялата дебилщина на прогниващата човешка цивилизация.

Списание “MyLife”/Брой 11/Тема на броя: От сърце

Текстът преди коректорска и редакторска намеса

© Пламен Четелязов, автор

Вашият коментар

